Pilotinfo

Legendární Avia 14 ve Kbelích dostala nový nátěr

Avia Av-14 v práci VTÚ

Ačkoliv mnoho muzejních expozic je ze známých důvodů uzavřeno, v jejich areálech se zrovna nezahálí. V leteckém muzeu ve Kbelích se před časem začalo s dlouhou dobu plánovanou renovací laku a také interiéru legendárního dvoumotorového dopravního letounu Avia Av-14-32A s registrací OK-MCI. Stroj létal u tehdejších Československých aerolinií a nutno říci, že služba „čtrnáctek“ […] [ ...celý článek ]

Rubrika: MuzeaKomentáře (3)

Václav Šorel pomohl a pomáhá československému letectví, teď máme možnost mu to vrátit

letecký publicista a historik Václav Šorel

Nenapadl mě lepší úvod, než citovat pilota warbirdů, ale i dopravních „korábů“ Radima Vojtu: My modeláři nejsme “Husákovy děti”, my jsme “Šorelovy děti”. Většina z nás vyrostla na jeho knihách. Jméno Václava Šorela je známé řadě generací příznivců československého letectví ale i sci-fi. Jeho jméno je na hřbetě řady knih […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z domovaKomentáře (0)

První československý dolnoplošník se představí na Aviatické pouti

Avia B.H.1exp v letu

Letos budeme slavit sto let od vzniku našeho samostatného státu a samozřejmě i v letectví se tato skutečnost projevila. Z počátku byly jen opravovány staré letouny „zděděné“ po rozpadajícím se mocnářství, avšak létání s nimi bylo složité a co si budeme nalhávat, často i nebezpečné. Proto tehdejší letečtí konstruktéři hledali odpověď na poptávku […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Historická letadlaKomentáře (0)

Krutá zima v roce 1929 na kbelském letišti

Letiště Praha Kbely zima 1929 Fokker F-VII a L BAAH

Při pohledu na dobové snímky ze zimy v roce 1929 na nás může dýchnout romantika. Spousty sněhu, kbelské letiště plné krásných klasických letadel…Ale ono to bylo o dost jinak. Rekordní mrazy toho roku si v řadě evropských zemí bohužel vyžádaly mnoho obětí, kolabovala doprava a s ní logicky i zásobování uhlím, děti měly […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (0)

Avia BH-11

Avia BH 11 sportovní a závodní letoun

V roce 1923 byla situace Avie sídlící v budovách bývalého vysočanského cukrovaru neudržitelná. Při výrobě desetikusové série stíhaček BH-3 bylo nutné pronajmout sál blízkého hostince Ruský dvůr se sálem Vysočanské osvěty a zde vyrábět některé části letounu. Proto, když se v Holešovicích uvolnily prostory po dalším pražském leteckém podniku Aero, vedení Avie si […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (0)

Letouny Avia Av-14FG a jejich další osudy

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ve středu 30.4.2014 tomu bylo přesně  20 let, kdy z pardubického letiště naposled vzlétl letoun Avia Av-14FG českého vojenského letectva. Stroj s evidenčním číslem 6102 zhruba hodinu poté elegantně přistál na letišti Praha-Kbely. Posádka vedená kapitánem mjr.Ing. Stanislavem Solilem po startu z Pardubic letěla ve výšce 300 metrů. Byla to smutná událost, neboť […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (0)

Údržba letadel
Pravidelná údržba letadla je základ pro jeho spolehlivost. Jsme držitelem oprávnění pro údržbu letounů.