Pilotinfo

Avia F-IX

předání letounu v Letňanské Avii

Předválečné československé vojenské letectvo mělo na přelomu dvacátých a třicátých let 20. století poměrně bohatý letadlový park stíhacích, pozorovacích a lehkých bombardovacích letounů, ale prakticky nedisponovalo těžkými bombardovacími stroji (samozřejmě měřeno tímto údobím). Proto v roce 1931 MNO rozhodlo zakoupit u holandské firmy Fokker práva na výrobu třímotorového bombardovacího hornoplošníku Fokker […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (0)

Avia B-34

stíhačka Avia

V Letňanech už inženýři Beneš a Hajn nepracovali, neboť pro neshody s novým vedením z Avie odešli. Traduje se dokonce, že nový ředitel podniku, ing. Havránek, oběma zakázal vstup do závodu. Ing. Hajn se stal vysokoškolským profesorem, ing. Beneš začal podnikat s ing. Mrázem. Na místo šéfkonstruktéra byl jmenován Španěl ing. Adaro, který do […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře(1)

Avia Ba – 33

stíhačka Avia

Avii v Holešovicích vlastnila rodina Bondyů, která do tohoto leteckého podniku výhodně investovala. Proto bylo velikým překvapením, když v roce 1926 Miloš Bondy Avii prodal koncernu Škodových závodů. To však nebyla jediná změna, která ovlivnila budoucí dění v tomto leteckém podniku. Inženýři Beneš a Hajn zabudovali do draku dvouplošníku BH-21 hvězdicový motor Walter […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (0)

Avia BH-25

dopravní letadlo na letišti Praha Letňany

Ve dvacátých letech 20. století neprodukovaly československé letecké podniky jen vojenské či závodní letouny, ale také dopravní stroje. K prvním dopravním letounům československé konstrukce patřil dvouplošník Avia BH-25, kterým inženýři Beneš a Hajn reagovali na požadavek Ministerstva veřejných prací. To v roce 1925 vyhlásilo soutěž na konstrukci a stavbu dopravního letounu pro […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (0)

Údržba letadel
Pravidelná údržba letadla je základ pro jeho spolehlivost. Jsme držitelem oprávnění pro údržbu letounů.