Pilotinfo

E15.cz: Vondra chce zrušit elitní letku vrtulníků

bitevní vrtulník tygří letka

Ministerstvo obrany chystá další úsporný řez v českých ozbrojených silách. Jeho obětí má být 221. letka bitevních vrtulníků Mi-24/35 z Náměště nad Oslavou. Přitom jde o první jednotku ze zemí bývalého východního bloku, která v roce 2001 vstoupila do elitního klubu „tygřích letek“ NATO. Plné znění zprávy [ ...celý článek ]

Rubrika: Z tiskuKomentáře (0)

Po dvaatřiceti letech odchází do zálohy pilot, který nalétal bezmála pět tisíc hodin

záchranářský vrtulník armády české republiky

Letiště Líně, čtvrtek 14. dubna, osm minut před devátou hodinou. Ječivý zvuk sirény obrací doposud klidné ráno na Centru letecké záchranné služby Armády České republiky v opak. Hotovostní směna je aktivována ke vzletu. Do čtyř minut se musí vrtulník W-3A Sokol s pěticí profesionálů sloužících v „záchrance“ odpoutat od země. […] [ ...celý článek ]

Rubrika: ArmádaKomentáře (0)

Jsou letouny bezpečnější než vrtulníky?

záchranářský vrtulník

Základní odpověď na tuto otázku zní: NE, letouny nejsou bezpečnější, než vrtulníky! Oba dva druhy letadel jsou v zásadě stejně bezpečné. Předpisy pro konstrukci, stavbu a údržbu letounů i vrtulníků jsou postaveny na stejném základě. Platí stejné bezpečnostní požadavky na konstrukci. Tak proč potom např. Helicopter Association International si klade za […] [ ...celý článek ]

Rubrika: VrtulníkyKomentáře (0)

Místo pilota ve vrtulníku

vrtulník Eurocopter

Jistě už mnoho z vás napadla otázka, proč pilot vrtulníku sedí většinou na pravém sedadle, zatímco pilot letounu sedí na levém. Někdo by řekl „prostě proto“. Mě to ale nestačilo, trošku jsem zapátral a nalezl pro vás možné odpovědi. Některé jsou zřejmé, některé méně, některé jsou zábavné. Všechny až na jednu […] [ ...celý článek ]

Rubrika: VrtulníkyKomentáře (0)

Stěhování historických letadel v Hradci Králové

Suchoj Su 25 české vojenské letectvo

Z důvodu ukončení činnosti Leteckého muzea Hradec Králové, Letecké služby Hradec Králové a.s. po dohodě s Vojenským historickým ústavem Praha dočasně přemístili část letecké techniky (MiG 15bis tr.č. 3947, MiG 21F tr.č. 0305, Su 25K tr.č. 5008 a Mi 24D tr.č. 0103) do neveřejné části letiště na Apron M2. Toto opatření […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Česká republikaKomentáře (0)

Změna omezení letového provozu ULH CH-7 KOMPRESS

Na základě dosud provedených šetření bylo změněno omezení letového provozu ULH typu Kompress CH 7 ze dne 15. 11. 2010. Podmínky této změny jsou dány následujícím Bulletinem LAA ČR č. ULH 02/2011 a Závazným bulletinem společnosti MAMBA AIR, s.r.o. [ ...celý článek ]

Rubrika: UltralightyKomentáře (0)