Pilotinfo

Maďarská zastávka Red Bull Air Race má dnes na pořadu finále

Přidáno: 05. Červenec 2015Autor:

Dnes nás čeká závod v místě, kde se seriál Red Bull Air Race vlastně zrodil, v hlavním městě Maďarska. Vzhledem k tomu, že se nelétá nad mořskou pláží, ale přímo v centru města jde i o jedno z nejkrásnějších míst celé série. Kromě fantastické kulisy tamního parlamentu a plně obsazeným nábřežím diváky, patří k místnímu koloritu také nutnost podletět jeden z místních symbolů – most Széchenyi Lánchíd z roku 1849.

Česká republika má v seriálu dva své zástupce, což vzhledem k velikosti naší země, počtu obyvatel, ekonomické síle a dalším faktorům je malý zázrak. Nicméně zázrak, který by nepřišel, nebýt mnoha osobních obětí a velkému nasazení obou závodníků. Zapomínat by se ale nemělo ani na Stanislava Bajzika, bývalého dlouholetého hlavního rozhodčího série, který má na dnešní české účasti velkou zásluhu.

Martin Sonka (CZE) - Action

Jako první přijde na řadu, chvilku po poledni Petr Kopfstein v kategorii Challenger Class. Název této kategorie možná poněkud klame „tělem“, protože například zde v Budapešti je jediný rozdíl v tom, že závodníci startují nad mostem, zatímco v Master Class pod mostem. Vzhledem k tomu, že v Challenger Class všichni závodníci startují na identických letadlech je mnohem víc znát jak kdo létá a ne kolik má jeho tým peněz … Petr jde do závodu po kvalifikaci ze čtvrtého místa a podle všeho je v tom taktika. Nejen, že letěl s dostatečnou bezpečnostní rezervou, ale do závodu půjde se studenějším motorem a to by mohlo být v konečném výsledku přinést nějakou tu setinku či desetinku.

Martin v Master Class startuje v 15 hodin a v přímém přenosu ho vysílá web ČT Sport, v televizním programu je pak zařazen záznam ze závodu na 22:40. Sedmá příčka v kvalifikaci pro něj znamená souboj s jedním z nejúspěšnějších pilotů historie Red Bull Air Race, dvojnásobný šampion a vedoucí muž průběžného pořadí Brit Paul Bonhomme. “Určitě se nebojíme, ani Paul Bonhomme není neporazitelný, což ostatně ukázala právě kvalifikace, kde udělal chyby a skončil o příčku za námi na osmém místě. Samozřejmě ale bude velice těžké přes něj postoupit dál. Musíme vymyslet, jak zrychlit a také budeme doufat, že si všechny chyby nevybral dnes a nějakou udělá i zítra,” plánuje s úsměvem Martin.

Martin Sonka (CZE) - Lifestyle

Stejně jako celou Evropu i Budapešť sužují velká vedra, která kladou na závodníky a jejich stroje velké nároky. “Dostáváme zabrat, to je pravda. Pro tělo i letadlo to samozřejmě nejsou ideální podmínky. Je to jako si sednout do horkovzdušné trouby a ještě v ní cvičit. Na startu může být v kabině klidně kolem šedesáti stupňů Celsia. Úplně příjemné to sice není, ale dá se to vydržet. Motor se navíc lehce přehřeje a pak ztratí výkon, který vám v trati chybí. Na to je třeba dávat si pozor,” dodává šestý muž celkového pořadí šampionátu.

Martin Sonka (CZE) - Action

Tematicky související články

Leave a Reply

CAMO - zajištění kontroly letové způsobilosti pro letadla
Máme oprávnění k řízení zachování letové způsobilosti od ÚCL. Vytvoříme Vám program údržby letadla nebo ho schválíme.