Pilotinfo

Martin Šonka zaletěl v Ascotu svou nejlepší kvalifikaci, Petr Kopfstein zatím devátý

Přidáno: 13. Srpen 2016Autor:

Martin Šonka v Ascotu zaletěl svou nejlepší kvalifikaci ve Světovém šampionátu Red Bull Air Race. Dlouho to vypadalo dokonce na vítěznou kvalifikaci, svým druhým pokusem ale českého pilota o desetinu porazil Němec Dolderer. Šonka tak skončil těsně druhý a zítra v souboji vyzve Slovince Podlunšeka.

I když spadl na druhé místo až kvůli předposledním letu celé kvalifikace, Martin rozhodně nesmutnil. “Jsem naprosto spokojený, i když jsme dnes těsně druzí. Po Budapešti je to pro nás zatím hodně povzbuzující výsledek. Zítra poletíme první souboj proti soupeři, který je sice papírově slabší, v air race ale rozhodně nemáte nikdy nic jistého. Dnes jsem se prostě v letadle cítil skvěle a uděláme vše proto, aby to tak bylo i zítra.

Martin Šonka zaletěl úžasný čas hned svým prvním pokusem a téměř celou kvalifikaci se vyhříval na prvním místě. ”Ten let mi prostě sedl. Povedlo se mi zaletět téměř ideální trajektorii a všechny manévry udělat přesně na hraně tak, abych neporušil pravidla. Je to sice jen kvalifikace a za ní se body nerozdělují. Je to ale velké povzbuzení do zítřejšího závodu. Víme, že dokážeme být rychlí a pokusíme se to zítra zopakovat. Potřebujeme druhou část sezóny nakopnout nějakým super výsledkem.” V celkovém pořadí šampionátu je Šonka zatím osmý, což je pro něj zatím zklamání.

Martin Sonka (CZE)

Druhý český pilot Petr Kopfstein zaletěl devátý nejrychlejší čas a zítra vyzve Francouze Nicolase Ivanova. “My jsme s dnešním výsledkem také spokojení. Konečně se nám totiž podařilo najít to správné nastavení a nebýt chyby v prvním letu, byli bychom na tom ještě lépe. Takže je to dobré a těšíme se na zítra.”

Není bez zajímavosti, že se Petr do Ascotu přepravil v kokpitu svého závodního speciálu Edge 540 a to z českého letiště v Toužimi s mezipřistáním v belgickém Spa. Cesta mu zabrala bez mála čtyři hodiny. Závěrem jedna perlička z pohledu pilota. S tradičními anglickými hodnotami jsou spojena také některá omezení. Například ikonický “smoke” smějí piloti pouštět až ve vzduchu, aby neničili posvátný trávník. „A třeba ke královninu stromu, který nám stojí trochu nešťastně v cestě, se nesmíme ani přiblížit,“ dodává Petr.

Petr Kopfstein Red Bull Ascot 2016

Tematicky související články

Leave a Reply

CAMO - zajištění kontroly letové způsobilosti pro letadla
Máme oprávnění k řízení zachování letové způsobilosti od ÚCL. Vytvoříme Vám program údržby letadla nebo ho schválíme.