Pilotinfo

Bell dnes představil v Praze nový Jet Ranger X

Přidáno: 31. Červenec 2015Autor:

Společnost Bell Helicopter dnes ve svém pražském středisku na Letišti Praha Ruzyně představila nový víceúčelový vrtulník Bell 505 Jet Ranger X. „Společnost Bell Helicopter letos slaví 80. výročí a od roku 1935 dodala svým zákazníkům po celém světě 35 000 vrtulníků,“ řekl Jakub Hoda, ředitel Bell Helicopter pro Evropu a Rusko, „v současné době se Bell Helicopter soustředí na investice do nových produktů. Jedním z nich je právě Bell 505 Jet Ranger X.“ Tento model si již objednalo 350 zákazníků z celého světa, z toho 50 z Evropy a 3 z České republiky. „Poptávka zákazníků po novém modelu předčila naše očekávání, prodej je celosvětově velmi úspěšný, a to i v Evropě,“ dodal Jakub Hoda.

Bell 505 Jet Ranger X

Vrtulník Bell 505 Jet Ranger X je nový pětisedadlový vrtulník, který je za využití moderních technologií zkonstruovaný s důrazem na bezpečnost, efektivnost a spolehlivost. „Bell 505 Jet Ranger X byl v České republice prezentován vůbec poprvé,“ řekla Andrea Balázsová, obchodní zástupkyně Bell Helicopter. „Vrtulník nabízí mnoho výhod, včetně motoru Turbomeca Arrius 2R s dvoukanálovým digitálním plně automatickým systémem ovládání (FADEC), který byl v této třídě použit vůbec poprvé, a který umožňuje plně elektronické ovládání. Další výhodou je plně integrovaný kokpit Garmin G1000HTM se dvěma 10.4″ LCD displeji pro snížení zátěže pilota,“ dodala Andrea Balázsová. Maximální cestovní rychlost je 125+ uzlů a celková nosnost je 680 kg při standardní konfiguraci. Oficiální certifikace vrtulníku by měla být dokončena do konce tohoto roku. Bell předpokládá, že její nový 505 Jet Ranger X budou využívat jak veřejné orgány včetně policejní služby, tak soukromí jedinci a firmy.

Bell 505 Jet Ranger X kokpit

Tematicky související články

One Response to “Bell dnes představil v Praze nový Jet Ranger X”

  1. 1
    Přemek Says:

    Plně elektronické ovládání bez záložního manuálního režimu je hazardem pro osádky i majitele. Kolik současných pilotů a majitelů letadel si uvědomuje, co stačí k vyřazení nejen letecké elektroniky?

Leave a Reply