Pilotinfo

Epidemie koronaviru postihla letecké výrobce

Montáže dveří Latecoere Letov

Současné epidemie koronaviru se pochopitelně jen těžko může vyhnout výrobcům letecké techniky, o tom jsme ostatně již nedávno informovali. Dnes bychom se chtěli podívat, jak se s touto složitou situací vyrovnávájí přední světoví výrobci letadel. V týdnu od pondělí 23.3.2020 výrobci letecké techniky oznámili výrazné snížení výrobních aktivit v souvislosti s koronavirem. Ve stejný […] [ ...celý článek ]

Rubrika: VýrobaKomentáře (0)

Je to již sedmdesát let od počátku nové éry dopravního letectví

De Havilland Comet ve francouzských službách

Dne 27.7.1949 bylo letní ráno s nízkou oblačností a na továrním letišti firmy De Havilland v anglickém Hatfieldu panoval na brzkou ranní hodinu neobvyklý ruch. Po nezbytných dlouhých přípravách byl první prototyp nového letounu Comet 1 připraven ke vzletu. Hned ráno s ním posádka na vzletové a přistávací dráze provedla několik letmých „skoků“, […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (0)

Krutá zima v roce 1929 na kbelském letišti

Letiště Praha Kbely zima 1929 Fokker F-VII a L BAAH

Při pohledu na dobové snímky ze zimy v roce 1929 na nás může dýchnout romantika. Spousty sněhu, kbelské letiště plné krásných klasických letadel…Ale ono to bylo o dost jinak. Rekordní mrazy toho roku si v řadě evropských zemí bohužel vyžádaly mnoho obětí, kolabovala doprava a s ní logicky i zásobování uhlím, děti měly […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (0)

De Havilland DH-80A Puss Moth ve službách firmy Baťa

Puss Moth Baťa Otrokovice

Dalším letounem létajícím v předválečném Československu v baťově letce byl britský jednomotorový hornoplošník De Havilland DH-80A Puss Moth. I když nešlo o letoun stavěný pro dálkové lety, právě takového se ovšem uvedený typ u Bati zúčastnil a jak si řekneme o něco později, zvládl jej na výbornou. Ve třicátých letech minulého století […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (0)

První srážka dopravních letadel ve vzduchu

Farman F-GEAD po srážce

Je pátek 7. dubna 1922, šest minut po poledni. Letoun Farman F. 60 Goliath F-GEAD patřící francouzské Companie des Grands Express Aériens (CGEA), se rozbíhá po dráze pařížského letiště Le Bourget. Na palubě se nachází pět osob, pilot Jean Mire, mechanik Simonet a tři cestující, zaměstnanec GCEA Ing. Bouriez a američtí novomanželé Mr. a Mrs. Yule. […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (0)

Baťovo letiště v Borovu – Vukovaru

Aero-A-35-(cn-9)-OK-ATN-(Bata)_Borovo-12-V1934_zb-RCopec

Zatím jsme se věnovali popisu různých typů letadel v letce firmy Baťa, drtivá většina z nich byla v provozu na letišti v Otrokovicích. Ovšem při pátrání po dalších typech letounů jsem se dostal mimo jiné až to tehdejší Jugoslávie, kde začátkem 30. let minulého století rodící se obuvnický gigant otevřel svoji další zahraniční filiálku. […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (2)

Údržba letadel
Pravidelná údržba letadla je základ pro jeho spolehlivost. Jsme držitelem oprávnění pro údržbu letounů.