Práce konstrukčního týmu dr. Nebesáře byla překotná. Ještě než byl dokončen třetí hornoplošník Avia Av-51 (OK-ABZ) stál na továrním letišti Avia v pražských Letňanech další hornoplošník, tentokráte s označením Avia Av-156. Oproti předcházejícímu typu se jednalo o jednomotorový stroj, který byl konstruován k rychlé přepravě pošty nebo k přepravě šesti osob. Posádka byla […] [ ...celý článek ]
V loňském roce měly u návštěvníků Aviatické pouti velký ohlas také vyhlídkové lety na palubách vrtulníků. Pochopitelně i letošní Aviatická pouť, která se uskuteční na pardubickém letišti ve dnech 2. a 3. června, nabídne vedle bohatého programu i možnost proletět se vrtulníkem. Návštěvníci, kteří chtějí vidět Pardubice a okolí netradičně z paluby […] [ ...celý článek ]
Po přestěhování z Holešovic do nových budov v Letňanech se stal šéfkonstruktérem Avie ing. František Novotný. V Avii té doby ale vznikla ještě jedna konstrukční skupina vedená dr. ing. Robertem Nebesářem. Dá se proto říci, že v té době měla předválečná Avia šéfkonstruktéry dva. Zatímco se ale ing. Novotný zaměřoval převážně na vojenskou techniku, […] [ ...celý článek ]
Již po dvaadvacáté přivítá Aviatická pouť na letišti v Pardubicích všechny příznivce letectví. Pro letošní ročník, který se uskuteční ve dnech 2. a 3. června, připravují organizátoři opět bohatý program v podobě velkoprostorového divadelního představení, tak jak tomu bylo i v uplynulých dvou létech. V programu zaměřeném na století leteckých soubojů, budou opět letecké […] [ ...celý článek ]
Hawker Sea Fury Hobbycraft 1/48 V době když jsem měl právě na stole rozdělanou Sea Fury „po kubánsku“, obletěli českou republiku fotografie zavodní Fůrie, jež se diky firmě firmě Airtrade usídlila v Čechach! Neskutečné… Tento letoun pokud vím, nenavštívil žádnou naši air show, a najednou po přeletu „po ose“ z USA, si našel […] [ ...celý článek ]
Stíhací dvouplošníky Avia B-534 měly ve druhé polovině třicátých let 20. století zastavit útočníka, při předpokládaném konfliktu s nacistickým Německem. Jednalo se o konstrukci inženýra Františka Novotného s celokovovou kostrou draku, odnímatelnými duralovými panely a plátěným potahem. Pohonnou jednotku tvořil licenční řadový motor Hispano Suiza 12Ydrs (taktéž vyráběný v Avii). Prototyp byl zalétán […] [ ...celý článek ]