Ve druhé polovině dvacátých let 20. století vznikl v nových letováckých dílnách pozorovací a bombardovací dvouplošník, který ve své době představoval vrchol československého konstrukčního umění. Inženýr Šmolík tentokráte zvolil důsledně kovovou kostru draku, potah letounu byl plátěný v kombinaci s duralovými plechy. Někdo by dnes mohl říci, co je na dvouplošníku tak pozoruhodného. […] [ ...celý článek ]
Na přelomu dvacátých a třicátých let 20. století vyvstal v Československu požadavek na výcvik většího počtu nových pilotů. Jednak se o letectví čím dál tím více zajímala mládež sdružená v aeroklubech a v oddílech Masarykovy letecké ligy, nezanedbatelné požadavky měla i armáda. Inženýr Šmolík na tuto situaci reagoval konstrukcí hornoplošníků typu parasol se […] [ ...celý článek ]
První stíhačkou vyrobenou v letňanském závodě Letov byl dvouplošník Š-20. Jednalo se o letoun s neobvykle velkým průřezem trupu. Inženýra Šmolíka k takové konstrukci vedla snaha o co největší aerodynamickou čistotu draku a tím i docílení co nejvyšší rychlosti. Kostra draku byla smíšená s trupem vyrobeným z ocelových trubek, křídla měla kostru dřevěnou. Dokonalá kapotáž […] [ ...celý článek ]
S rostoucí produkcí Hlavních leteckých dílen přestaly prostory ve Kbelích vyhovovat. Bylo nutné vybudovat moderní letecký závod, který by byl schopen v součinnosti s ostatními československými leteckými podniky pokrýt potřeby československé armády. Volba padla na relativně blízké pozemky v katastru obce Letňany, kde se začalo v první polovině dvacátých let 20. století stavět. I […] [ ...celý článek ]