Pilotinfo

AERO 2019 ve Friedrichshafenu

Přidáno: 04. Duben 2019Autor:

Již za několik málo dnů otevře své brány výstaviště v německém Friedrichshafenu, v termínu od 10. do 13. dubna se tam bude konat další ročník prestižního leteckého veletrhu AERO. A samozřejmě česká účast bude tradičně silná. Mnoho let vnímají příznivci letadel naši zemi jako „mekku“ výroby ultralehkých letadel, ale nebudou chybět ani jiní v tuzemsku sídlící výrobci letecké techniky. Samozřejmě k vidění budou i médii ostře sledované „módní“ trendy létání, jakými jsou různé typy letadel s elektrickým pohonem, ale také nové trendy v avionice či vylepšování stávajících leteckých výrobních technologií.

A3: Continental Motors

Velmi silné zastoupení slibují velcí výrobci sportovních či obchodních letounů. A právě létání za úplatu v mnoha zemích trhá rekordy, což souvisí pochopitelně s relativně dobrou hospodářskou situací na různých trzích a to nejen na našem starém kontinentu. Velké značky jako například PIPER, CESSNA , Cirrus a mnoho dalších. Letos se zde představí více než 700 vystavovatelů ze 38 zemí a to ve 12 výstavních halách  plus venkovních prostorách s celkovou plochou přes 105 000 metrů čtverečních. Součástí budou dále odborné přednášky, konference, worshopy, ale samozřejmě asi to nejvíce divácky atraktivní – letové ukázky vybrané techniky. Není žádným tajemstvím, jak se na této výstavě uzavírá mnoho klíčových obchodů, zajišťujících jednotlivým výrobcům práci pro jejich zaměstnance na delší dobu. Nás může těšit tradičně velká účast českých firem vyrábějících nejrůznější leteckou techniku. Naštěstí jsme se zbavili nelichotivé nálepky „země levných montoven“  a můžeme nabídnout vyspělé letecké technologie nejen v rámci Evropy. I doby tzv. garážové výroby malých letadel jsou už dávno pryč, dnes se mnoho zahraničních zákazníků zajímá o výrobní prostory i technologické zázemí výrobců, jinak by byly jejich výrobky jen stěží konkurenceschopné.

AERO 2018 Friedrichshafen

Zajímavé budou i zastoupení firem nabízejících použitou leteckou techniku, kdy lze často pořídit kvalitní letouny s doloženou servisní historií za zajímavých cenových podmínek. Pochopitelně součástí Aera budou i stánky mnoha leteckých škol, vždyť létání přitahuje v mnoha evropských zemích řadu zájemců a tak bude zajímavé srovnání, jak jdou na výcvik zahraniční letecké školy v porovnání s těmi našimi. Díky zvyšujícímu se věku obyvatel mnohé letecké školy myslí i na výuku seniorů. Ostatně proč by jinak zdravý muž či žena v pozdějším věku nemohli začít létat? A právě na ně bude pamatovat nabídka speciálních pilotních kurzů.  Avionika, tedy přístrojové vybavení letadel, i ta prochází bouřlivým vývojem. Není výjimkou, že moderní „glass cockpit“ je nedílnou součástí i levnějších typů ultralehkých letadel a pro ty zákazníky, kteří disponují vyšším rozpočtem, výrobci nabízejí velmi širokou škálu přístrojového vybavení. Ostatně třeba autopilot už dávno není jen doménou dopravních a obchodních letadel.

AERO A4: Elixir Aircraft Flugzeug, Verkaufsgespräch

Velkou pozornost věnují návštěvníci i různých bezpečnostním systémům i středních a malých letadel. Díky sériové výrobě jsou již dostupné kvalitní a spolehlivé záchranné padákové systémy i pro ty nejmenší létající aparáty, kdy dodnes zachránili mnoho lidských životů. K vidění budou i obchodní letouny. Tato kategorie se rovněž rychle vyvíjí , převažují vícemotorové typy jak s klasickými pístovými motory, tak i s turbovrtulovým či proudovým pohonem. Jedna konference v průběhu výstavy se bude věnovat právě inovacím v této kategorii. Stále přibývá obchodních cestujících, ale i těch, kteří si chtějí najmout letadlo s posádkou třeba jen na cestu na golfová hřiště či pro lyžování v některém z vyhlášených zimních vysokohorských středisek. Pochopitelně bude pamatováno i na běžné aeroklubové létání. Nejen u nás mnohé letecké spolky a sdružení řeší, jak vlastně pokračovat s nutnou obměnou letového parku. Vlečné letouny často dosluhují a bude třeba vybrat jejich nástupce. U nás se to týká hlavně poctivých dříčů typu Trenér, kdy jsou tyto letouny dolétávány do životnosti draků a je nutné hledat jejich nástupce. Ne vždy je tuto úlohu schopen splnit cenově dostupný ultralehký letoun a tak se mohou případní zástupci na výstavě AERO porozhlédnout po možném řešení. Letecká záchranná služba patří dnes již k běžnému životu a proto i letos ve Friedrichshafenu budou na toto téma přednášky i předvádění nových typů letadel, vrtulníků a speciálního záchranářského vybavení. Na své si přijdou i milovníci historické letecké techniky, připraveny budou například ukázky renovace historických letounů a i zde bude mít naše země svého zástupce.

0197  _AERO 2018

Pokud Vás letectví zajímá, zvažte možnost návštěvy této velké výstavy. Očekáváno je podle posledních informací od pořadatelů přes 35 000 návštěvníků z více jak 60 zemí světa a jistě si každý z nich přijde na své. Lze i využít nabídky některých našich cestovních kanceláří a nebo se vydat na výlet vlastním autem či letadlem. Cesta z Čech vlastním vozem je většinou po solidně udržovaných dálnicích – tedy od německé hranice dále a záchytná parkoviště jsou umístěna hned u výstavního areálu. Nechme se tedy překvapit, jaké novinky nám letošní ročník výstavy AERO předvede.

B5: Bundespolizei Flugdienst, Motor Arriel 2 A6: Flugsimulation

Tematicky související články

Leave a Reply

Letadla na prodej
Prodej letadel Cessna a Maule, prodej leteckých motorů Lycoming a náhradních dílů s nízkými cenami.