Pilotinfo

Francouzská Riviéra českým závodníkům nepřála 

Přidáno: 22. Duben 2018Autor:

Seriál Red Bull Air Race zamířil poprvé ve své historii do země galského kohouta, konkrétně do přímořského letoviska Cannes. Bohužel sladká Francie nakonec ani jednomu z českých pilotů nepřinesla takový bodový příděl, jaký by potřebovali a hlavně na jaký v loňském roce vcelku pravidelně dosahovali.

Martina Šonku trápily technické problémy ještě dříve, než samotný závod začal a ani kvalifikace mu mnoho radosti nepřinesla. Po překročení limitu přetížení hned v prvním kvalifikačním letu byl diskvalifikován, stejně jako Brit Murphy, a skončil tak celkově třináctý. Martin přitom začal víc než dobře, na prvním mezičase měl nejlepší čas. Jenže pak to přišlo. Hned v prvním vertikálním manévru ukázal měřič hodnoty přetižení 12,2 G. Dvě desetiny přes maximální povolený limit znamenaly konec nadějí na dobrý čas. “Viděl jsem, že se létaly docela rychlé časy a asi jsem chtěl až moc. Zatáhl jsem o malinko více a je z toho pokažená kvalifikace. V trénincích jsme vertikální manévry létali skvěle, teď to bohužel nevyšlo a bylo to už trochu za hranou”, komentoval kvalifikaci Martin Šonka. To Petr Kopfstein si svým tradičním čistým výkonem vyletěl osmé místo a v prvním kole šel do souboje se Španělem Velardem.

Martin Wonka Red Bull Air Race 2018 Cannes

Do samotného závodu Martin Šonka vstoupil dobře, prvním letem nezaletěl sice úplně nejrychlejší čas, ale letěl čistě bez penalizací. “Měl jsem malou náletovou rychlost, protože systém organizátora, který máme naistalovaný v letadle, neukazoval správně. Reálně jsme tak letěli pomaleji, než ukazovala data.” Američan Chambliss sice vletěl do trati rychleji, v jejím průběhu ale ztrácel. I bez dvouvteřinové penalizace by ho nakonec Šonka stejně těsně porazil.

Ve druhém kole závodu se Martin střetl s nejrychlejším z prvního kola, dalším Američanem Goulianem. A znovu svého soupeře porazil. Jenže ve chvíli, když se chystal na finále, přišel technický ředitel závodu Jim Reed a Šonku poslal do hangáru za překročení maximálních povolených otáček motoru. “Potom co se podařilo vyřešit jeden problém, přišel hned druhý. Stáhli jsme data a zjistili, že jsme překročili maximální povolené otáčky o dvě sekundy déle, než je povoleno. Je to znovu technická závada, podruhé v řadě a stojí nás hodně bodů. To se prostě nesmí stávat. Je těžké vůbec popsat zklamání. Sice to ke sportu patří, ale už je toho nějak moc.” Martin Šonka tak při premiéře v Cannes skončil osmý, celkově klesnul po dvou závodech na páté místo. Petr Kopfstein byl znovu devátý a v průběžném pořadí je se čtyřmi body na průběžném dvanáctém místě.

Premiéru Red Bull Air Race v Cannes nakonec ovládl Australan Hall před Němcem Doldererem a právě Američanem Goulianem. Šampionát se teď stěhuje do Japonska, závodit se bude 26. a 27. května v Čibě.

Martin Šonka Red Bull Air race 2018 Francie

Tematicky související články

Leave a Reply

CAMO - zajištění kontroly letové způsobilosti pro letadla
Máme oprávnění k řízení zachování letové způsobilosti od ÚCL. Vytvoříme Vám program údržby letadla nebo ho schválíme.