Pilotinfo

Poslední závod Red Bull Air Race ročníku 2016 ukončilo počasí

Přidáno: 17. Říjen 2016Autor:

Poslední závod letošní sezóny Red Bull Air Race v Las Vegas musel být nakonec zrušen. Už v trénincích se piloti potýkali s velmi náročnými povětrnostními podmínkami, stále ale vítr nebyl dost silný na to, aby se nemohlo létat. V sobotu a v neděli však vítr ještě zesílil. Nejdříve se  proto zrušila kvalifikace, a nakonec, přes veškerou snahu pořadatelů, i samotný závod.

Je to škoda kvůli fanouškům a všem lidem, kteří vynaložili enormní úsilí, aby se závod uskutečnil. Bohužel příroda byla proti, s tím se nedá nic dělat,” popisoval ne zrovna nadšený Martin Šonka. Jeho cílem totiž bylo zabojovat o celkové třetí místo v šampionátu. Hned po příjezdu do města hazardu ale zjistil, že na takové plány může rychle zapomenout. “Po zpětné analýze dat ze závodu v Ascotu u nás závodní komise odhalila stejný problém, jako při kvalifikaci na Lauzitsringu. Tedy že jsme překročili limit povolených otáček motoru. Dodatečně nás diskvalifikovali a vzali šest bodů.” Místo boje o třetí místo tak chtěl Martin alespoň ukázat, že umí být rychlý a pořád chtěl vyhrát svůj první závod. “Docela jsme si věřili, těžké podmínky nám sedí. Vyhráli jsme druhý trénink, jenže pak se začalo kazit počasí”.

RED Bull Air Race 2016 Las Vegas RBAR 2016 Las Vegas

Kvůli větru byla zrušena už kvalifikace a v neděli se nepodařilo odletět ani kompletní první kolo závodu, které by poskytlo neúplné výsledky. Ze čtrnácti pilotů totiž odletělo svůj let pouze jedenáct. Australan Hall kvůli poruše letadla vůbec nestartoval a zbylé dva kvůli silným větrem zdevastovaným pylonům do trati vedení závodu nepustilo. Šonka si do té chvíle sice připsal druhý nejrychlejší čas, nakonec mu to ale k ničemu nebylo. V celkovém pořadí sezóny tak skončil devátý. “Je to velké zklamání, to bezpochyby. I když jsme měli nové letadlo, na které jsme si zvykali, mířili jsme výš. Bohužel jsme letos posbírali nějak moc penalizací a tím ztratili hodně bodů. Dokázali jsme sice, že jsme rychlí, ale nebyli jsme dostatečně konzistentní a dělali chyby. Určitě si ale vše důkladně projdeme a nabrané zkušenosti nám pomohou dál. Teď už musíme myslet na novou sezónu a pořádně se na ni připravit.

Martin Šonka v kokpitu Red Bull Air Race 2016 Las Vegas

První premiérová sezóna Petra Kopfsteina v elitní Master Class mistrovství světa Red Bull Air Race skončila velkou smůlou. Český pilot pronikl do Round of 8, když porazil zkušeného Nicolase Ivanoffa, ale závod v Las Vegas těsně před koncem ředitelství šampionátu kvůli silnému větru ukončilo. Petr tak přišel o důležité body, které by mu v celkovém hodnocení šampionátu zajistily pěkné umístění. Takto karlovarský pilot první ročník mezi nejlepšími piloty světa zakončil na předposledním místě, byť v poslední závodě Red Bull Air Race 2016 by byl nejhůře pátý.

Petr Kopfstein další vytoužené body ke čtyřem z předchozích závodů v Las Vegas bohužel nepřidal. A to přesto, že poprvé pronikl do druhého kola. “Byla to bláznivá sezóna, pouze jediný závod z osmi jsme odlétali celý, ostatní narušilo počasí. Vítr v Las Vegas byl velice silný a byl velký problém udržet trať v provozu. “Celý rok nás provází smůla, doufám, že jsme si ji vybrali na několik sezón dopředu,” komentuje Petr Kopfstein víkend v Nevadě, ale i celý rok 2016, jeho první v Master Class Red Bull Air Race.

Cenné a do příští sezóny příjemné je zjištění, že se neustále zlepšujeme, několikrát jsme porazili zkušenější piloty jak v trénincích a kvalifikaci, tak i v závodě. Nyní nás čeká hodně práce na letadle, abychom v prvním závodě příštího ročníku v Abú Zabí prokázali kvalitu našeho Teamu Spielberg,” říká věčně optimistický Petr.

Petr Kopfstein Red Bull Air Race 2016 Las Vegas

Tematicky související články

Leave a Reply

CAMO - zajištění kontroly letové způsobilosti pro letadla
Máme oprávnění k řízení zachování letové způsobilosti od ÚCL. Vytvoříme Vám program údržby letadla nebo ho schválíme.