Pilotinfo

Mistrovství světa v akrobacii kluzáků ve Zbraslavicích

Přidáno: 17. Září 2018Autor:

V termínu mezi 2. a 11. srpnem letošního roku proběhlo na letišti ve Zbraslavicích po třech letech další Mistrovství světa v akrobacii kluzáků v kategoriích Advanced a Unlimited. Již na začátku nutno říci – pro naše závodníky to byla doslova medailová sklizeň! A tak se zde sešlo mnoho akrobatů, aby poměřili své síly právě na českém nebi.

WGAC2018 Zbraslavice, mistrovství sv?ta v letecké akrobacii na kluzácích WGAC2018 Zbraslavice, mistrovství světa v letecké akrobacii na kluzácích WGAC2018 Zbraslavice, mistrovství sv?ta v letecké akrobacii na kluzácích

Kategorie Advanced bývá vcelku slušně obsazena zkušenými piloty-akrobaty v rámci tohoto MS a ani letošní ročník nebyl výjimkou. Hned celá silná pětka našich bezmotorových akrobatů se snažila v této kategorii o zisk cenných kovů. Vítězem se nakonec stal  Švýcarský pilot Jonas Langenneger na kluzáku MDM-1 Fox , za ním se na výborné stříbrné pozici umístil náš Tomáš Bartoň, bronz nakonec bral další náš reprezentant Josef Rejent. Oba létali na kluzáku Swift S-1. Další naše „silná trojka“ ve složení Aleš Ferra, Lukáš Pařízek a David Beneš obsadili šesté až osmé místo. V soutěži týmů poté patřila zlatá medaile naší trojce – Tomáši Bartoňovi, Josefu Rejentovi a Aleši Ferrovi, tomu se až v závěru podařilo porazit kolegu Lukáše Pařízka. Druzí v týmech byli Poláci a třetí Rumuni, zatímco dost rozlétaní Němci obsadili až „bramborovou“ čtvrtou pozici. Kupříkladu takový celkově stříbrný Tomáš Bartoň vybojoval další tři (!!!) zlaté medaile a to v displínách Free Known, Free Unknown a Unknown 2.

WGAC2018 Zbraslavice, mistrovství sv?ta v letecké akrobacii na kluzácích WGAC2018 Zbraslavice, mistrovství sv?ta v letecké akrobacii na kluzácích

Zahanbit se rozhodně nedali piloti královské akrobatické třídy Unlimited. Z Maďarska si pro suverénní zlato přilétl ostřílený pilot Ferenc Toth, jemuž se podařilo zvítězit potřetí za sebou!  Jak se smíchem někteří soutěžící prohlašovali, další šampionát by se měl tedy konat v Maďarsku, což se jim ale zřejmě nesplní. Na stříbrné pozici se usadil horkokrevný Ital Luca Bertossio , bronz si nakonec odvážel Němec Moritz Kirchberg. Z našich pilotů byl Přemysl Vávra sedmý, dále Miroslav Červenka desátý, další Miroslav – tentokrát Černý obsadil šestnáctou příčku a o stupínek níže se umístila naše pilotka Lucie Pešková. V soutěži týmů patřila zlatá pozice pro změnu Němcům. Bodří maďarští akrobaté odjížděli se stříbrnými medailemi a naše výprava získala nakonec velmi slušnou bronzovou příčku, o kterou se postarali Přemysl Vávra, Miroslav Červenka a Miroslav Černý. Jako bonus získal Miroslav Červenka ještě druhé místo v úvodní povinné sestavě a tím parádně deklasoval řadu pilotů, kteří na rozdíl od těch našich disponují o mnoho vyšším rozpočtem na létání.

WGAC2018 Zbraslavice, mistrovství sv?ta v letecké akrobacii na kluzácích WGAC2018 Zbraslavice, mistrovství sv?ta v letecké akrobacii na kluzácích

Letošní akrobatický šampionát ve Zbraslavících přinesl našim pilotům zisk celé řady medailí a myslím, že pro příště v kategorii Unlimited to dotáhneme v jednotlivcích opět až na „bednu“ s cennými kovy. Je to sport jako každý jiný a naši bezmotoroví akrobaté již v minulosti mnohokrát dokázali, jak stále patří ke světové extratřídě. Přejme jim to a jistě se nám pak vrátí s dalšími medailemi.

WGAC2018 Zbraslavice, mistrovství sv?ta v letecké akrobacii na kluzácích WGAC2018 Zbraslavice, mistrovství sv?ta v letecké akrobacii na kluzácích WGAC2018 Zbraslavice, mistrovství světa v letecké akrobacii na kluzácích

Tematicky související články

One Response to “Mistrovství světa v akrobacii kluzáků ve Zbraslavicích”

  1. 1
    Hlinák Says:

    Dobrý den!
    Při práci na modelu Saro Cloud jsem narazil i na Váš článek a při práci jsem
    postupoval tak,abych se vyhnul potížím se kterými jste se setkal Vy.Mám zatím trup a bez problémů jsem jej slepil.
    Koupil jsem si tento model jen kvůli upřesnění detailů,dělám totiž stejný model ze dřeva cca 45cm dlouhý a mám anglické výkresy které jsou trochu rozdílné oproti verzi,která létala u ČSA.
    V jednom případě kritiky provedení se mýlíte a proto Vám vlastně píši.Volný prostor pod výškovkou na směrovce je schválně a je to stejné jako u L-29,kdy je výškovka celkově nastavitelná v určitén úhlu kvůli zvětšení vztlaku jak při startu tak při přistání.
    Zdravím a přeji hezký den. Jan Hlinák

Leave a Reply