Pilotinfo

Airbus Helicopters dodala první dva vrtulníky H145M pro speciální jednotky německé armády

Přidáno: 10. Prosinec 2015Autor:

Airbus Helicopters včera dodal první dva lehké vojenské víceúčelové vrtulníky H145M (LUH SOF) německé armádě (Bundeswehr). Tyto stroje budou využívat speciální německé vojenské síly Kommando Spezialkräfte (KSK) v Lupheimu. Bundeswehr, jeden z prvních zákazníků využívajících  H145M, si objednal 15 těchto vrtulníků. “Svými špičkovými technologiemi, vynikajícím výkonem a skutečnou víceúčelovostí H145M odpovídá náročným požadavkům našich zákazníků působících v současných vojenských misích,” uvedl Wolfgang Schoder, generální ředitel společnosti Airbus Helicopters pro Německo. “Jsme velice hrdí na to, že jsme tyto stroje předali v domluveném termínu a rozpočtu. Od prvního podpisu až po dodávku uplynuly pouhé dva roky. Projekt je ukázkovým příkladem úspěšné spolupráce mezi Bundeswehrem, úřady a průmyslovým podnikem.

vrtulník H145M Mock-Up

H145M je vojenská verze civilní H145, která přišla na trh v létě roku 2014 a nedávno dosáhla milníku 10 tisíc letových hodin u vlastníků. S maximální vzletovou hmotností 3,7 tuny mohou být H145M využívány v široké škále vojenských operací včetně obsluhy, průzkumné činnosti, pátrání a záchranných manévrů a evakuace. H145M nově vlastněná Bundeswehrem (LUF SOF) je vybavena lanovým systémem pro vojáky, nákladními háky, zdvižnými zařízeními, dveřními závěsy pro zbraně, balistickou ochranou a elektronickým systémem protiopatření a nabízí tak nové možnosti pro speciální operace jednotek KSK. Vrtulník byl navržen pro noční i denní mise, stejně jako pro lety v nepříznivých povětrnostních podmínkách a složitém terénu. Jeho vybavení zahrnuje helmu s průhledovým displejem, či samotěsnící zásobovací nádrž. H145 je poháněn dvojicí motorů Turbomeca Arriel 2E s digitálním kontrolním systémem (FADEC). Zásluhou nízké hlukové stopy je H145 nejtišším vrtulníkem ve své třídě.

kokpit vrtulníku H145M

Začátkem tohoto roku se Bundeswehr se společností Airbus Helicopters dohodl na sedmileté komplexní spolupráci a servisní spolupráci. Odpovědnost Airbus Helicopters zahrnuje správu údržby a oprav strojů, dodávky materiálu a udržování letové způsobilosti. Tato smlouva o plném servisu strojů je oblíbenou a osvědčenou odpovědí na armádní nároky na optimální dostupnost, spolehlivost a připravenost vrtulníkové flotily. Zajišťuje potřebnou úroveň samostatnosti jednotek KSK v krizových a válečných operacích, a to právě díky osvědčené praxi světové civilní flotily H145,” řekl Wolfgang Schoder. H145M využívá robustnost, nízké provozní náklady a zejména vysokou operační dostupnosti řady H145 a navíc je vybaven digitální letovou soupravou Helionix® včetně čtyřosého autopilota vyvinutého společností Airbus Helicopters. Helionix® významně podporuje pilota během mise inteligentním poskytováním podstatných informací, a tak jej zbavuje zbytečné zátěže. Shrnuje příslušné letové parametry na jediné obrazovce a umožňuje tak intuitivní řízení letu, čímž optimalizuje situační povědomí v kokpitu a zvyšuje bezpečnost letu.

H145M_Cockpit_Helionix

Řada vrtulníků H145 dokazuje své hodnoty svým zákazníkům již řadu let. Například americké ozbrojené síly objednaly celkem 427 kusů příbuzného modelu UH-72A Lakota zejména pro transportní a spojovací účely, ale létají i mise typu MEDAVAC nebo SAR. Všechny tyto stroje byly dodány v termínu a v rámci smluveného rozpočtu.

Airbus Helicopter H145M LUH SOF

Tematicky související články

Leave a Reply