Pilotinfo

Bell hodnotil výsledky roku 2021, přes pokračující pandemii to nebyl špatný rok

Přidáno: 03. Únor 2022Autor:

Rok 2021 představoval pro společnost Bell mimořádně zajímavé a úspěšné období. V rámci programu Future Long-Range Assault Aircraft loni tým Future Vertical Lift úspěšně dokončil letové zkoušky se strojem Bell V-280 Valor. V programu Future Attack Reconnaissance Aircraft pak tentýž tým dosáhl vynikajících výsledků týkajících se vestavěných systémů a jejich integrace do stroje Bell 360 Invictus. Společnost tak pokračuje v práci na programech jejichž cílem je zajistit ozbrojeným silám USA a jejich spojencům větší dosah, rychlost, delší dolet, vyšší obratnost i smrtící schopnosti než kolika mohou disponovat jejich případní protivníci. Bell se chce i v nadcházejícím období soustředit na průlomová řešení kolmého startu. Kromě toho, že jsou projekty V-280 a Bell 360 relevantní pro nasazení v soudobých bojových operacích, jsou navrženy i tak, aby poskytovaly americkému letectvu vzdušnou převahu i v následujících desetiletích.

Bell V 280 Valor

Týmy Bellu, nemohou ignorovat také současné “ekologické” šílenství, které se zatím naštěstí promítá jen do civilních programů. Do provozu tak bylo v loňském roce uvedeno obligátní udržitelné letecké palivo a veřejnosti se předvedly rozšířené schopnosti bezpilotního nákladního prostředku ATP. Tato platforma pracuje se stejnou architekturou a pohonným systémem vertikálního vzletu a přistání, avšak s elektrickým pohonem. Rovněž ikonické koncepční vozidlo Bell Nexus představilo budoucnost pokročilé letecké mobility na výstavě „FUTURES” v budově Smithsonian Arts and Industries ve Washingtonu, D.C.

Bellu se rovněž podařilo uzavřít významné zakázky na dodávky strojů pro letecké záchranné zdravotnické služby (HEMS) mnoha zemí světa, soukromým majitelům i leteckým školám v Evropě a Africe a dále pak i bezpečnostním agenturám v asijsko-pacifickém regionu. Vrtulník Bell 525 loni absolvoval let s využitím udržitelného leteckého paliva a vydal se na předváděcí turné k různým zákazníkům po celé Severní Americe. Aby se zkušenosti s tímto strojem přiblížily regionům, jež by mohly využívat jeho schopnosti při přepravě ropy a zemního plynu, otevřel tým Bellu na letišti Stavanger v Norsku showroom Bell 525 Experience Center.

Také v roce 2021 Bell také rozšířil svoji působnost o nová autorizovaná střediska údržby po celém světě, navíc přidal službu oprav a generálních oprav v Commercial Assembly and Delivery Centre v Mirabelu v kanadském Quebecu. Loňský úspěšný rok se pro Bell promítl do zakázek na 156 komerčních strojů.

Vrtulník Bell 525

V oblasti vojenského obchodu v roce 2021 společnost Bell dokončila první bahrajnský letoun AH-1Z Viper a dokončila 100. včasnou dodávku vrtulníku AH-1Z pro Námořní pěchotu Spojených států. Týmy v Amarillu zahájily výrobu stroje UH-1Y pro prvního zahraničního provozovatele, vládu České republiky, a oslavily milník celého programu H-1, když překonaly 400 000 letových hodin. Podobného úspěchu dosáhl i konvertoplán Bell Boeing V-22, který nalétal 600 000 letových hodin, čímž demonstroval úspěšnost celé této platformy.  Americká námořní pěchota se na ikonické stroje V-22 ve velké míře spoléhá a v září 2021 je využila (ve verzi MV-22) k podpoře misí humanitární pomoci a pomoci při katastrofách na Haiti.

Bell MV 22 Osprey

Dnes se Bell připravuje na nadcházející projekty, včetně velmi očekávaného rozhodnutí o programu Future Long-Range Assault Aircraft, další certifikace strojů Bell 525 či pokroku v řešení elektrického pohonu svých strojů.

Tematicky související články

Leave a Reply