Pilotinfo

AERO Vodochody vstoupilo do světové letecké extratřídy

Přidáno: 14. Duben 2011Autor:

AERO Vodochody a.s. podepsala kontrakt s brazilskou firmou Embraer, na jehož základě se Embraer a AERO staly partnery ve vývoji a výrobě nového vojenského transportního víceúčelového letounu KC-390.

Během LAAD v brazilském Rio de Janeiro bylo oznámeno, že společnost AERO Vodochody a.s. podepsala kontrakt s třetím největším výrobcem letadel na světě, brazilskou firmou Embraer, na jehož základě se Embraer a AERO staly partnery ve vývoji a výrobě nového vojenského transportního víceúčelového letounu KC-390.

AERO se bude podílet na vývoji a výrobě náběžné hrany křídla, technologickém vývoji a výrobě všech sedmi dveří, rampy a zadní části trupu, což znamená podíl vývoje a výroby velké části tohoto letadla.

„Jsme hrdi na to, že můžeme být součástí takového skvělého týmu a spolupracovat se společností Embraer na novém projektu. Projekt přinese pro AERO exklusivní know-how, zajistí na mnoho let výrobu pro letecký průmysl ČR a nová pracovní místa, výrazně přispěje k exportu do Brazílie a k příjmům do státního rozpočtu ČR. Věřím, že nezklameme důvěru, kterou jsme byli poctěni“ uvedl prezident společnosti Ladislav Šimek a dodal, že nový projekt je výsledkem jednání, v průběhu kterého AERO prošlo mnoha audity, které prokázaly, že svými schopnostmi patří AERO mezi významné výrobce letecké techniky a dokáže splnit náročné požadavky OEM výrobce.

Jednání o možné spolupráci byla zahájena v průběhu návštěvy prezidenta Václava Klause v Brazílii, v listopadu 2009 a byla podporována Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR a Ministerstvem obrany ČR. Výsledkem spolupráce na vládní úrovni pak bylo podepsání Declaration of Intentions mezi ministry obrany ČR a Brazílie dne 13. září 2010, o spolupráci ministerstev obrany při realizaci projektu KC-390.

EMBRAER KC-390 zavádí nový standard pro vojenská transportní letadla střední nosnosti.  Dvoumotorový proudový letoun s vynikající operační schopností, KC-390 má nejnižší provozní náklady během životnosti letounu a nejvyšší dostupnost ve své třídě. KC-390 je schopen doplňovat palivo za letu a také má schopnost být rychle přestavěn na tankovací letoun, používá nejmodernější avioniku s duálním HUD (Head Up Display, což je zobrazení dat v zorném poli pilota), plnohodnotným systémem na zajišťování bojových misí včetně přesného systému CARP (Computed Air Release Point, vypočítaný bod shození nákladu). Je vybaven kompletním sebe ochranným systémem a je plně kompatibilní se systémem NVG (Night Vision Goggle, systémem nočního vidění).

KC-390 představuje neobyčejný bojový výkon a je schopen operovat z krátkých, pouze částečně upravených letištních drah. Plně vybaven letovým kontrolním systémem fly-by-wire (pouze elektronicky kontrolovaným systémem) s optimalizovanými funkcemi zaručuje nejlepší vlastnosti při plnění bojových misí a bezpečný let se sníženými pracovními požadavky na posádku.

Embraer (Empresa Brasileira de Aeronáutica S.A.) je třetí největší světový výrobce komerčních tryskových letadel o velikosti do 120 sedadel a jeden z předních brazilských vývozců. Ředitelství společnosti Embraer sídlí v São José dos Campos, São Paulo s pobočkami, výrobními závody a zákaznickými servisními středisky v Brazílii, Číně, Francii, Portugalsku, Singapuru a Spojených Státech. Společnost byla založena v roce 1969 a navrhuje, vyvíjí, vyrábí a prodává letadla pro komerční využití, soukromá trysková letadla a obrané segmenty trhu.

Společnost dále nabízí podporu po prodeji a služby zákazníkům po celém světě. K datu 30. června měl Embraer 2010 celkový počet zaměstnanců 16.781, bez zaměstnanců, kteří pracují v částečně vlastněných pobočkách, s potvrzenými objednávkami ve výši 15,2 miliardy amerických dolarů.

 

Štítky: ,

Tematicky související články

Leave a Reply