Pilotinfo

Hostem dnešní besedy na FD ČVUT bude Ing. Václav Vašek

Dnes, ve čtvrtek 18. dubna pokračuje cyklus pravidelných besed pořádaných Odbornou společností leteckou České republiky. Začátek besedy je tradičně od 17:15 v prostorách Fakulty dopravní ČVUT v Praze 2, Horská 2040/3. Hostem je tentokrát Ing. Václav Vašek, žijící legenda českého letectví, namátkou – stíhací pilot, display pilot MiGu 29, dopravní pilot, pracovník Úřadu […] [ ...celý článek ]

Rubrika: ArmádaKomentáře (0)

Kampaň DOLETÍŠ – Pojištění

Nejnovější díl kampaně DOLETÍŠ se věnuje pojištění. Pojištění letadel, pilotů, dalších osob na palubě, ale i toho co můžete poškodit na zemi. Fakt je, že otázky pojištění jsou v českém letectví poměrně hodně podceňované a v “honbě” za co nejnižší cenou za letovou hodinu často bývá na posledním místě. Na […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z kokpituKomentáře (0)

Na Dnech NATO v Ostravě potvrzena účast Turkish Stars

Dny NATO v Ostravě 2013

Organizátoři Dnů NATO v Ostravě & Dnů Vzdušných sil Armády České republiky potvrdili první letošní špičkový display tým. Do Ostravy v září opět přiletí Türk Yıldızlari – Turkish Stars (v překladu turecké hvězdy), které před dvěma lety uchvátily desetitisíce návštěvníků zářijové akce nejen svým vystoupením s efektními kouřovými efekty, ale také originálním komentářem […] [ ...celý článek ]

Rubrika: ArmádaKomentáře (0)

North American AT 6 Texan / Harvard z pohledu pilota a trochu mechanika. Díl pátý – poslední

Texan T 6

O něco brutálnější je přetažení na rychlosti na vrcholu přemetu. U T-6 je z důvodu výše uvedených problémů s karburátorem záhodno dělat přemety na stále alespoň trochu kladných g. Tedy takové šišaté, kdy jen mírně ubereme přitažení. My ale chceme vyzkoušet přetažení, a tak taháme dál, i když už přejdeme přes vertikální […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Historická letadlaKomentáře (2)

North American AT 6 Texan / Harvard z pohledu pilota a trochu mechanika. Díl čtvrtý.

Ing. Radim Vojta pilot Travel Service v kokpitu warbirdu

A můžeme do vzduchu. Povolíme brzdy, a pozvolna, při stále dotaženém kniplu, přidáme plyn přibližně na 15 palců. Poté, je-li chod motoru stabilizovaný, se již svižněji dotlačí plnění na 30, resp 36 palců podle použitého režimu. Po očku zkontrolujeme otáčky a tlaky oleje a paliva. Letoun nemá výraznou tendenci uhýbat […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Historická letadlaKomentáře (0)

Přehled změn pravidel pro letecké akrobatické soutěže v roce 2013

letecká akrobacie UNLIMITED

Na posledním zasedání CIVA ve Švýcarském Lausanne bylo navrženo celkem 88 změn v kategoriích Normal, Safety a  Expedite Proposal. Některé z nich byly užitečné, některé zbytečné ale neškodné, některé velmi pochybné. Podle příslušné kategorie návrhu většina z nich prošla předjednáním ve výborech (Rules nebo Judging nebo Catalogue nebo Glider sub-committee). Přehled schválených změn je pravidel […] [ ...celý článek ]

Rubrika: AkrobacieKomentáře (0)

CAMO - zajištění kontroly letové způsobilosti pro letadla
Máme oprávnění k řízení zachování letové způsobilosti od ÚCL. Vytvoříme Vám program údržby letadla nebo ho schválíme.