Pilotinfo

Příběh MiGu 21MF 9307

Přidáno: 04. Duben 2011Autor:

V souvislosti s článkem a odkazy na videa původně českých Migů, které dnes létají v soukromých rukách v USA jsme dostali množství dotazů k historii čísla 4307. Pro pilotinfo.cz ji připravil Ing. Zdeněk Kočí, člověk nadmíru povolaný, mimo jiné poslední zástupce velitele pro inženýrsko leteckou službu u 9. slp později sbolp od roku 1987 až do jeho zrušení v roce 1993.

Toto letadlo bylo vyrobeno v roce 1975, z počátku bylo zřejmě v Českých Budějovicích a mělo trupové číslo 4307. Tenkrát to byla jedna z posledních verzí MF, kterým se říkalo „šedivka“ podle šedivé barvy celého trupu. Tento letoun měl z ruska označení 96004307. Vzhledem k tomu že na 1. Letce 9. slp (Stíhací letecký pluk) v Bechyni byl MiG 21MF v barvě kovu s trupovým číslem 4307, bylo tomuto šedivému  letounu při GO v LOK předěláno trupové číslo na 9307. Letoun sloužil do zrušení 9. sbolp (stíhací bombardovací letecký pluk) v roce 1993 v Bechyni. Odtud byl předán do muzea společně s druhou šedivkou 2410. Když vznikl v Bechyni v roce 1990 display team, byly vybrány letouny pro tento tým, první byla 7711 a jako záložní byla 2205 a 2410. Když odešla 2205 do GO přišla na řadu 9307 a možná proto má toto zbarvení s trikolórou. Toto byla charakteristická kamufláž Bechyňského display teamu,  2410 stojí i v tomto zbarvení na letišti ve Kbelích dodnes.

Pro úplnost šedivek bylo u  9 slp celkem osm kusů 2205, 2410, 2500, 3008, 4003, 4017, 4175, 9307. 3008 spadla v Bílku a 4003 stojí na podstavci u nové brány na základně v Čáslavi.

Další informace najdete také na serveru valka.cz

Původní článek o MiGu 9307 na pilotinfo.cz

český mig 21

Štítky: , ,

Tematicky související články

Leave a Reply