Pilotinfo

Bell a Boeing předali námořní pěchotě první modernizovaný MV 22 Osprey

Přidáno: 11. Prosinec 2019Autor:

Přestože konvertoplány MV 22 Osprey jsou stále mimo USA něčím nedostižným, tak v řadové službě u US Air Force a zejména u US Marine Corps jsou přeci jen již minimálně od roku 2007. Jistě v podmínkách Armády České republiky a ministerstva, které neumí vojákům nakoupit ani neprůstřelné helmy nebo vesty by cokoliv z roku 2007 bylo považováno za zbraň budoucnosti. Naštěstí nejsilnější armáda NATO se od té naší zásadně liší. Možná i to je důvodem, že konvertoplány MV 22 Osprey které užívá námořní pěchota, procházejí zasadní modernizací.

Právě v těchto dnech dvojce dodavatelů – Bell Textron a Boeing dodaly první upravený MV-22 Osprey Námořní pěchotě Spojených států. Americká námořní pěchota má v provozu již několik konfigurací konvertoplánů MV-22. V rámci programu Common Configuration – Readiness and Modernization (CC-RAM) snížila společnost Bell Boeing počet konfigurací tím, že modernizovala letoun „B“ na aktuální konfiguraci „C“.

 

Bell Osprey MV 22 CC-RAM

Hned první letoun, který se vrátil na základnu námořní pěchoty v New River, se pro nás stal klíčovým měřítkem úspěšnosti programu CC-RAM,” uvedl plk. Matthew Kelly z Námořní pěchoty Spojených států. „Jsme nadšeni, když vidíme k jakému zlepšení schopností a připravenosti u tohoto letounu a celkově u celé flotily V-22 došlo.”

V konfiguraci typu B byl tento MV-22 dodán do flotily v roce 2005. V roce 2018 letoun absolvoval let ze základny New River do výrobního závodu Boeing ve Philadelphii, kde byl modernizován. Další dodávka v rámci programu CC-RAM má proběhnout na začátku roku 2020.

V listopadu 2019 získala společnost Bell Boeing zakázku od Námořnictva Spojených států v hodnotě 146 039 547 USD na modernizaci devíti dalších letadel MV-22 v rámci programu CC-RAM. Jejich modernizace by měla být ukončena v březnu 2022.

Tematicky související články

Leave a Reply