Pilotinfo

Flotila konvertoplánů V-22 Osprey nalétala přes 600 tisíc letových hodin

Přidáno: 26. Březen 2021Autor:

Konvertoplány V-22 Osprey společnosti Bell Boeing mají na kontě přes 600 tisíc letových hodin. Flotila strojů V-22, které vyrábí společnosti Bell Textron, a Boeing, se postupně rozrostla na více než 400 konvertoplánů. Ty jsou ve výzbroji tří složek Armády Spojených států – námořní pěchoty, letectva a námořnictva. Dále jimi disponuje i japonská armáda.

MV-22B Osprey

Filipínské moře (30. ledna 2021). Stroj MV-22B Osprey přidělený k 31. námořní expediční jednotce (MEU) přistává na letové palubě předsunuté obojživelné útočné lodi USS America (LHA 6). Amerika, vedoucí loď skupiny America Amphibious Ready Group, spolu s 31. námořní expediční jednotkou působí v oblasti odpovědnosti 7. flotily USA. Jejich úkolem je posílení interoperability se spojenci a partnery a případné nasazení jako síly rychlé reakce na obranu míru a stability v indo-pacifické oblasti. (Fotografie amerického námořnictva od specialisty na masovou komunikaci 3. třídy Jonathana D. Berliera)

Osprey je jediným vojenským letadlem na světě, jež využívá technologii překlopných rotorů. Jeho rychlost, dosah, manévrovatelnost a logistické schopnosti mu na dnešním trhu zajišťují pozici jedinečně všestranného a nákladově efektivního vojenského letounu.

„Momentálně na světě neexistuje letadlo, jehož parametry by byly srovnatelné se strojem V-22,“ uvedl Kurt Fuller, viceprezident programu Bell V-22 a programový ředitel Bell Boeing. „Přes 600 000 letových hodin je ekvivalentem nespočtu taktických, logistických a humanitárních misí a zároveň odkazem vysokého nasazení mužů a žen, kteří každý den se strojem létají a udržují jej v provozu.”

CV-22B Osprey

Letouny CV-22 Osprey amerického letectva letí ve formaci v oblasti odpovědnosti ústředního velení USA (USCENTCOM) 29. ledna 2021. Posláním CV-22 je provádět mise pro infiltraci, exfiltraci a doplňování zásob v oblasti odpovědnosti USCENTCOM. (Foto amerického letectva od štábu seržanta Seana Carnese)

Společnost Bell Boeing přímo podporuje operační připravenost konvertoplánů V-22 – flotilám těchto strojů poskytuje komplexní globální servis zahrnující vše od podpory údržby, školení, zástupců přímo v terénu, analýzy dat až po dodávky nových a náhradních dílů. Například velitelství speciálních operací vzdušných sil (Air Force Special Operations Command) nedávno zadalo společnosti Bell Boeing kontrakt na dodávku a instalaci souprav pro úpravu gondol a kabelových svazků konvertoplánu CV-22 pro vzdušné síly. Cílem těchto úprav je zdokonalit design gondol a kabelových svazků, tak aby se vylepšila celková spolehlivost a udržovatelnost stroje, což v konečném důsledku výrazně zkracuje dobu opravy a zlepšuje jeho připravenost.

„Každá letová hodina stroje V-22 je výsledkem týmového úsilí,“ uvedl plk. Matthew Kelly, vedoucí programu Společného programového úřadu V-22. „Piloti, mechanici, inženýři, pracovníci programu spolu s našimi průmyslovými partnery společnými silami zajišťují bezpečný a efektivní provoz konvertoplánů V-22,“

Mezi nedávné úspěchy programu se řadí i nejnovější varianta Osprey, CMV-22B, zařazená do výzbroje jednotky logistické multimisijní podpory VRM-30, s názvem „Titans“ u které konvertoplány nahradili předchozí logistický stroj pro podporu letadlových lodí, letouny C-2A Greyhound . Tato jednotka již úspěšně absolvovala první dodávku motoru F-35 na letadlovou loď USS Carl Vinson a výsadky s parašutistickým týmem „The Leap Frogs“ amerického námořnictva zkraje tohoto roku.

CMV-22B Osprey

Tichý oceán (20. listopadu 2020). Námořníci přidělení k Fleet Logistics Multi-Mission Squadron (VRM 30) směrují letoun CMV-22B Osprey na letovou palubu jaderné letadlové lodi třídy Nimitz USS Carl Vinson (CVN 70). Je to poprvé, co letouny CMV-22B Osprey amerického námořnictva přistály na letadlové lodi Vinson v současné době provádí běžné námořní operace. (Foto amerického námořnictva od specialisty na masovou komunikaci 3. třídy Aarona T. Smitha)

Tematicky související články

Leave a Reply