Pilotinfo

Akrobatický speciál LF-107 Luňák stále létá

Letov LF 107 Luňák ok 0771 přistání

Nedávno jsme psali o naší bezmotorové legendě a tou je bezesporu L-13 Blaník. Ovšem jméno československé konstruktérské školy razil na výbornou ještě další typ a tím byl akrobatický LF-107 Luňák. Dodnes létající nádherný kluzák z dob dřevních udělal také slušnou díru do světa a kdo s ním jednou letěl, dodnes na něj […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (0)

Latecoere má v Praze novou výrobní linku

Montáže dveří Latecoere Letov

Vyrobit kompletní pasažérské dveře do Airbusu A320 představovalo náročnou práci, která zaměstnala v jednom okamžiku až 30 osob a trvalo to šest týdnů. Počet rukou, jimiž nyní dveře projdou, se příliš nezmění, zato výrobní čas klesne téměř na polovinu. Společnost Latecoere Czech Republic, která je v zemi nejvýznamnějším dodavatelem dveří a některých […] [ ...celý článek ]

Rubrika: VýrobaKomentáře (0)

Příběh akrobatického kluzáku LF 107 Luňák ve filmovém dokumentu

akrobatický kluzák Luňák LF 107

Nový krátký dokument (stopáž patnáct a půl minuty) z produkce ToM Studia se věnuje příběhu akrobatického větroně LF 107 Luňák. Vlastně to jsou příběhy tři. Ten jeden, velký se věnuje vzniku a výrobě všech sedmdesáti pěti kusů, které letňanský Letov vyrobil, před tím, než musel jeho produkci zastavit. Uvádí dobové souvislosti, […] [ ...celý článek ]

Rubrika: KluzákyKomentáře (0)

Československé a české hydroplány, kniha kterou musíte mít

Marcel Kareš Československé a české hydroplány

Představovat práci a dílo pana Marcela Kareše je v některých kruzích jako nošení dříví do lesa. Bohužel pro českou leteckou historickou paměť nejsou tyto kruhy příliš velké. Jeho knihy nevycházejí ve velkých nákladech, člověk na ně nenarazí v knihkupectvích ani mezi stánky se sandály a žužu na českých leteckých dnech. Autor velice […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (0)

Letov Š 8

rychlostní závodní letadlo

Ve dvacátých letech 20. století byly u nás velmi populární rychlostní závody o cenu prezidenta republiky. Šéfkonstruktér Hlavních leteckých dílen inženýr Alois Šmolík samozřejmě nezůstal stranou. Zkonstruoval speciální závodní letoun s označením Š-8, který byl v roce 1923 největším favoritem. Byl to pozoruhodný hornoplošník neobyčejně čistých tvarů. Měl štíhlé křídlo s rychlostním profilem […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (0)

Letov / Šmolík Š-10

Letov 10 Brandenburg

Ve dvacátých letech minulého století nepotřebovalo vojenské letectvo jen letouny první linie, ale také stroje k výcviku nových pilotů. Do tohoto dění se zapojil podnik Aero a náš Letov, respektive Hlavní letecké dílny, které v té době ještě sídlily ve Kbelích. Volba padla na pozorovací dvouplošník rakouského původu Hansa Brandenburg C.I. Nejednalo […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (4)

Údržba letadel
Pravidelná údržba letadla je základ pro jeho spolehlivost. Jsme držitelem oprávnění pro údržbu letounů.